Doe de ademhalingstest!

Ademhaling is het eerste waar we naar happen als we geboren worden en het laatste wat we uitblazen wanneer we sterven. Ons hele leven bestaat uit ontelbare ademhalingen tussen die twee momenten in. Adem is leven. Maar adem is nog meer. Het is de sleutel naar een vitaal en gelukkig leven. Alleen lijkt dit één van de best bewaarde geheimen.


Bij iedere Mindful Run training is de focus altijd gericht op Mindful ademen.

 

 

Daarom doe de adem test.


Stopwatch bij de hand (op je telefoon zit vaak een stopwatch)

 


1. ga zitten en adem rustig door je neus. Dus je mond is gesloten.

 


2. Wacht even een minuut tot je volledig ontspannen ademt door je neus. Na een gewone, rustige uitademing door de neus stop je met ademen (knijp daarbij je neus dicht en houd je mond gesloten) en druk de timer van je stopwatch in.

 


3. bij de eerste aandrang tot ademen, laat je je neus los en begin je weer te ademen (hou je mond dicht !) en zet je timer op je stopwach op STOP!

 

En hoe scoor jij?  


Minder dan 15 sec.: Je ademt zwaar en diep.


Ongeveer 25 sec.: Je ademt 2x zo veel als de norm; dit kan zorgen voor stress of vermoeidheid of een verlaagd immuunsysteem.


Ongeveer 35 sec.: Je ademt nog iets te veel, maar zal er niet veel last van hebben.


ongeveer 45 sec.: je ademhaling is uitstekend!

      

 

Schrik niet van een korte tijd op je score. Het is namelijk mogelijk om snel beter te scoren op deze test. 


Met mindful run leer ik de cursisten de basis technieken om beter te ademhalen. Dit kan je loop plezier vergroten. Want een betere ademhaling is gelijk aan een beter uithoudingsvermogen.

 

Adem je vrij!

 

Heb je vragen of wil je meer weten mail mij dan op info@mindfulrun.nl als je meer leuke blogs wil lezen klik dan hier.

 

Adem in, adem uit……

 

Martijn Mensink

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Commentaar schrijven

Commentaren: 0