2017

Is het nou Mindfull of Mindful?
Is het nou Mindfull of Mindful? Er is wel eens wat verwarring over hoe je mindful of toch mindfull spelt. Ik zal je een handje helpen: de juiste spelling is Mindful, met één L.

Doe de Ademhalingstest!
Ademhaling is het eerste waar we naar happen als we geboren worden en het laatste wat we uitblazen wanneer we sterven. Ons hele leven bestaat uit ontelbare ademhalingen tussen die twee momenten in. Adem is leven. Maar adem is nog meer. Het is de sleutel naar een vitaal en gelukkig leven.

Een goede ademhaling tijdens het hardlopen
Hoe moet je nu ademhalen tijdens het hardlopen? Hoor ik regelmatig tijdens een Mindful Run cursus. De één zegt dit en de ander zegt weer dat. Hieronder even kort samengevat de voor en nadelen van Mond vs Neus ademhaling tijdens het hardlopen.

Tips voor een betere ademhaling tijdens het hardlopen
Begin je net met hardlopen? Zijn je benen wel goed maar lijkt het wel dat je de ademhaling maar niet onder controle krijgt?

7 nadelen van Mondademhaling
Mensen die door hun mond ademhalen krijgen 60% minder zuurstof binnen dan mensen die door hun neus ademhalen.

Test: Ben jij een buik of borst ademhaler?
Er zijn 2 soorten ademhaling: de borstademhaling en de buikademhaling . Bij borstademhaling trekken de spieren tussen je ribben zich samen. Door deze contractie gaat de borstkas omhoog en wordt deze groter.

Bijscholingsdag: Blessurepreventie en nieuwe oefeningen
We gaan deze dag opfrissen, inspireren en leren waarbij we 2 thema’s op deze dagen willen benadrukken. Namelijk blessure-preventie en nieuwe (kracht)oefeningen om toe te passen binnen je cursus, coaching of trainingen.

Fysiek volwassen of Emotioneel volwassen?
Als kind hebben we een serie overlevingsstrategieën ontwikkeld, die we als volwassene meestal niet meer nodig hebben. Als kind waren we volslagen afhankelijk van onze ouder(s) zowel voor liefde als voor materiële zaken (onderdak en eten).

Wist je dat alles wat je nu denkt je gisteren ook dacht.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat ongeveer 90 procent van jou gedachtes hetzelfde zijn als de dag ervoor. En waar de mensen ook niet bij stilstaan is dat 80 procent daarvan is negatief is.

3 eenvoudige mindfulness-technieken om paniek aanvallen tegen te gaan.
Ademhalingen tellen. Let op je ademhaling. Adem je hoog of adem je laag? Ben je een borst of buikademhaler. Word je steeds meer een borstademhaler naarmate je meer in paniek raakt? Neem even de tijd om je ogen te sluiten en je aandacht te richten op het tellen van de ademhalingen. Als je merkt dat je heel snel telt, kijk dan of je je kunt concentreren op slechts een of twee lange in- en uitademingen. Maak je geen zorgen als je niet voorbij een of twee kunt komen. Als je merkt dat je geest is...

Meer weergeven