Stop met piekeren en ga mediteren

Pak een pen, gooi hem in de lucht en vang hem op. In het korte moment dat de pen door de lucht vliegt, volgen je ogen de pen en vang je de pen.

 

Precies in dat moment ervaar je de staat van meditatief bewustzijn. Je bent vrij van gedachten en ervaart geen spanning over wat je nog allemaal moet gaan doen of wat je net gedaan hebt. Al je aandacht gaat uit naar het volgen, zien en vangen van de pen. De essentie van meditatie is niets meer of minder dan het je volle aandacht geven aan de ervaring van het huidige moment.

 

De reden waarom ik mediteer is iedere keer verschillend. Het hang af van het moment waarin ik mij verkeer.

 

Mediteren heeft voor mij dan ook alleen maar voordelen:

 

1. Meditatie maakt mij rustig en kalm. Ik ervaar minder stress en spanning in mijn lichaam en mijn geest.

2. Meditatie helpt mij meer controle te krijgen over mijn gedachten.

3. Ik merk dat het leven lichter wordt het gaat mij makkelijker af. Mijn contractievermogen is vergroot.

4. Ik kom meer in contact met mijn lichaam. Je leert de signalen van je lichaam beter herkennen.

5. Je komt meer in contact met je gevoel. Mijn gevoel is mijn innerlijke wijsheid. Ik luister steeds vaker naar mij gevoel.

6. Ik pieker drastisch minder.

7. Ik leef een stuk gezonder omdat ik steeds bewuster ben van mijn lichaam

8. Mijn uithoudingsvermogen en ademhaling is sterk verbetert. Ik voel mij een stuk energieker en daardoor zijn stress volle momenten beter te hanteren.

 

Met de Mindful Run cursus leren wij mensen op een leuke en praktische manier mediteren. Je leert namelijk dat er heel veel verschillende manieren zijn om te mediteren. 

 

Ben je nieuwsgierig geworden kijk dan eens bij een Mindful Run cursus bij jou in de buurt.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.