Waarom is yoga goed voor hardlopers?

Onbekend maakt onbemind, geldt zeker voor nogal wat mensen. Immers, wat je niet kent is nieuw, anders en kan je uit je comfort zone halen. Maar je kunt iets dergelijks ook altijd van een andere kant bekijken en proberen er nieuws uit te halen wat goed voor je is, wat lekker voelt en/of je plezier brengt. Het is maar net hoe je er in zit als mens.

 

Hardlopen en yoga gaan hand in hand bij Mindful Run. Zowel met yoga en hardlopen gaat het om je lichaam en geest. Met de bewuste ademhalingstechnieken verbeter je onder andere je concentratievermogen.

 

De yoga oefeningen moet je wel regelmatig toe passen om er een gevoel bij te krijgen én te ervaren wat het voor je lichaam en geest doet.

Directe yoga voordelen voor hardlopers zijn onder andere:

•Verbeterde waarneming van het hele lichaam. Dit kan zeer handig zijn voor trail runners

 

•Verbeterde lichaamsbewustzijn. Dit helpt bij de ontwikkeling om het ‘innerlijke stemmetje’ te verslaan

 

•Betere mobiliteit/flexibiliteit voor het hele lichaam

 

•Verbeterde ademhaling en adem controle

 

•Verbeterde mentale focus

 

In de trainingen van Mindful Run worden yoga oefeningen die uitermate geschikt zijn voor hardlopers altijd toegepast.

 

Interesse in een Mindful Run Wild? of een gewoon een Mindful Run klik dan hier.


In juni beginnen in Nijverdal en in Arnhem diverse nieuwe 5 weekse cursussen Mindful Run voor meer informatie klik je hier.

 

Sportieve groet,

Martijn Mensink

Reactie schrijven

Commentaren: 0